21 Eylül 2014 Pazar

The IT Crowd - Tanıtım



"İngiliz dizilerini hiç sevmiyorum ben ya... İngiliz dizilerini sevmiyorum ki... İngiliz dizileri çok kötü değil aslında... İngiliz dizileri iyi sanki... İngiliz dizileri bayağı iyi... Yok mu ya başka İngiliz dizisi?" İşte bana böyle döneklik yaptıran bir yapım bu IT Crowd. Son zamanlarda izlediğim en komik dizilerden biriydi. Herkesin izlemesi gerektiğini düşünüyorum. Yani içinde geçen akıl dolu replikler ve komik durumlarla ideal bir dizi. Tek kötü yanı kısa olması ama alışıyorsunuz ona da bir süre sonra. Etraf 10-12 sezonluk bir sürü dizi kaynarken, bu tarz yapımlar aralarında ışıldıyor. "Geek" tarzı esprilerle güldürmek ne demek yardırıyor resmen. Hele bir de "The Speech" diye bir bölüm var ki en komik dizi bölümlerinde ilk beşte olmalı :) Sırf bu dizide geçen "Carrie Moss! First scene in Carrie!" repliği yüzünden Carrie filmini izledim bir kere :)




Moss,                              Jen                                    Roy


Moss ve Roy, Reynholm Endüstri'de IT departmanında (işte teknik destek gibi bir şey) çalışan iki geek tiptir. Jen'in başlarına müdür olarak gelmesiyle her şey değişir. Jen her ne kadar atılgan ve IT departmanını geliştirmek için hevesli biri olsa da bir sorun vardır: Jen bilgisayarlar hakkında hiçbir şey bilmez. 

Roy: Ezikliğinin farkında ama elinden bir şey gelmeyen Roy, sürekli güzel kızlara yazmaya çalışıyor. Dizinin en normal karakteri diyebiliriz ama en absürd şeyler her zaman Roy'un başına geliyor.

Moss: Dizinin sempatiğ ve zekisi. Kelimenin tam anlamıyla bir inek. Annesiyle beraber yaşaması da çabası. Sosyal yeteneği hiç yok neredeyse ve insanlarla nasıl anlaşması gerektiğini zerre bilmiyor.

Jen: Dizimizin dış faktörü. Gözü yükseklerde. Sürekli güzel şeyler yapmaya çalışıp eline gözüne bulaştıran biri. (Hele ki bir evsizle yaşadıkları var ki hala hatırladıkça gülüyorum)

Bir de dizide yan rollerde olan üç karakter var adı anılması gereken. Biri yıllardır gizli kalan tuhaf Richmond, diğerleri de her ikisi de birbirinden deli olan patron Reynholm'lar. Hepsi ayrı ayrı tat katmış diziye. Komedi budur diyorsunuz izlerken. 


İşte böyle bir dizi bu. Kısa bir süre içinde tekrar izlemeyi bile düşünüyorum. O kadar eğlenceli yani :) Bir şans verin derim. Ayrıca şurada eğlenceli bir siteleri var. Oradan karakterlerin Facebook sayfalarını falan inceleyebiliyorsunuz ki gerçekten güzel bir pazarlama ürünü. 

Bu arada biraz ilginç olacak ama dizide Moss'u oynayan Richard Ayoade'ye dikkat çekmek istiyorum. Çok yetenekli birisi. Yönetmenlik ve senaristlik de yapıyor aynı zamanda. 2013 yılında çıkan The Double'a mutlaka bir göz atmanızı öneririm. 






Eee bu kadar güzel bir İngiliz dizisi bulduktan sonra, İngiliz dizilerine devam ettim ve Coupling'i izledim. Ne yazık ki onu pek beğenemedim. Özellikle son sezonu acayip kötüydü. Hani olur da izleyecekseniz bir daha düşünün derim. Geçenlerde ise yine bir İngiliz dizisi olan Black Books'a başladım. Bernard, Manny ve Fran gibi ilginç karakterlere sahip ve ilgi çekici bir dizi. Coupling'den daha iyi olduğu doğru ama bir IT Crowd değil yine ne yazık ki. Yine de İngiliz mizahına gün geçtikçe alışmaya başlıyorum. En azından farklılar :)

1 yorum: